U bent hier: Home  »  Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw antwoord er niet tussen. Neem dan contact met ons op.


Over 4G Abonnementen & Kosten Service

Over 4G

Wat is 4G?

LTE of Long Term Evolution is de volgende generatie mobiele technologie die bekend staat als 4G en is daarmee de opvolger in de rij van GSM, GPRS, EDGE, UMTS en HSDPA. Het is de opvolger van het huidige 3G mobiele netwerk en levert sneller internet dan 3G.

Wat is het verschil tussen 3G en 4G?

Heel veel mensen denken als ze geen 3G hebben, dan zeker ook geen 4G hebben. Niets is minder waar, want 4G en 3G gebruiken een andere technologie, ze hebben niets met elkaar te maken. 4G biedt dus nieuwe mogelijkheden.

Hoeveel sneller is 4G ten opzichte van 3G?

4G is beduidend sneller dan 3G. De maximaal haalbare snelheid van 4G is 150 Mbps down en 50 Mbps up. Maar het ligt aan veel verschillende factoren hoe hoog de snelheid van de verbinding via 4G is. De gemiddelde snelheid van 3G is 10 Mbps down en 5 Mpbs up.

Kan ik ook bellen over 4G?

Ja en Nee. Nee, omdat 4G een data-only is, je kunt op dit moment alleen gebruik maken van internet en SMS via 4G mobiel/smartphone en bellen nog steeds via 3G. Ja, je kunt wel bellen over 4G, maar alleen via een speciale 4G router en zowel analoog als VoiP.

Wat is het nadeel van 4G?

Door de hogere datasnelheden bestaat het risico dat u ongemerkt meer data verbruikt.

Hoe meet ik mijn huidige internet snelheid?

Dit kun je doen via www.speedtest.net

Hoe maak ik gebruik van 4G?

Om van 4G-internet gebruik te kunnen maken, heeft u nodig:
  • De juiste locatie, waar 4G dekking is;
  • Een speciaal 4G-abonnement;
  • Een router die verbinding kan maken met 4G

Hoe stel ik 4G in op mijn toestel?

Dit is per toestel en Operating System verschillend. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het toestel. Belangrijk is dat mobiele gegevensverbinding aan staat en dat LTE gekozen is als voorkeurstechnologie.

Hoe zit het met de dekking van 4G?

Het Internet Huis maakt gebruik van de netwerken van alle providers die 4G aanbieden. Op dit moment zijn de 4G netwerken van KPN en Vodafone vrijwel landelijk dekkend.

Hoe zit het met de dekking van 4G?

4G is vrijwel landelijk dekkend. Zie voor de dekking van 4G http://www.4gdekking.nl

Is de dekking van 4G beter dan die van 3G?

Ja, over het algemeen is de dekking van 4G beter, dan de dekking van 3G.

Komen er ook grotere databundels nu ik 4G heb?

Het Internet Huis sluit niet uit dat er in de toekomst ook grotere databundels aan geboden zullen gaan worden. Nu zijn er ook al mogelijkheden om de bundel te vergroten. Informatie hierover kunt u krijgen door een mail te sturen naar info@hetinternethuis.nl

Kan ik zonder beperkingen gebruik maken van streaming via 4G?

Ja, je kunt gewoon gebruik maken van online muziek en films. Maar weet echter wel dat diensten waarbij je films en video’s online kijkt (streamt) zeer veel MB’s gebruiken. Mocht je van dit type diensten gebruik willen maken via 4G, wees er dan van bewust, dat je databundel sneller op kan zijn en de extra kosten niet door Het Internet Huis vergoedt worden.

Hoe veilig is 4G?

Net zo veilig als andere LTE netwerken, aangezien hier standaarden voor ontwikkeld zijn die door alle netwerken worden toegepast.

Waar kan ik terecht met meer vragen over 4G?

U kunt bij onze specialisten terecht voor al u vragen. Wij zijn te bereiken onder nummer: 0314-760350 of info@hetinternethuis.nl

Abonnementen & Kosten

Hoe lang zit ik aan een abonnement vast?

Dat is per provider verschillend, maar het begint vanaf 1 jaar.

Wat als ik over mijn bundel ga?

Voor de consument wordt de snelheid afgeknepen zodra men over de bundel gaat. Let op! geldt niet voor elke provider. Zakelijk kan men wel over de bundel en dan zijn de kosten verschillend per provider. Bel ons gerust voor meer informatie.

Is er ook een proefperiode?

Ja, dat is 7 dagen.

Service

Hoe kan ik een demonstratie aanvragen

Dat kan via de website zowel op homepage of via de contactpagina. Bel mag natuurlijk ook.

Waar kan ik terecht voor vragen / storingen?

Voor vragen of bij storingen bereiken via onze contactpagina. Bel mag natuurlijk ook.

Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten?

Maak een afspraak
Design & development by:
Timeless Design
x
Vraag via WhatsApp
CHAT MET ONS OP HET NUMMER 06 25 35 09 26 Vandaag beschikbaar: 08:30-17:00
Onze excuses, op dit moment is onze Chat offline
Wilt u met ons Chatten? Pak dan uw telefoon en gebruik bovenstaand nummer in uw WhatsApp om de chat te beginnen.